Tuesday, October 7, 2014

Youth online repuation - think what you do on internet!

W dniach 24 – 31 sierpnia odbył się międzynarodowy projekt Youth online reputation – think what you do on internet w miejscowości Ape,na Łotwie. W semienarium wzięła udział młodzież w wieku 16 – 18 lat z Włoch, Łotwy i Polski. Głównym celem zorganizowaniu projektu było podniesienie świadomości społecznej na temat wpływu mediów na zatrudnienie młodzieży.


Projekt rozpoczął się od zwiedzania malowniczej Rygi. Przemierzając zakątki miasta uczestnicy podziwiali bogato zdobione ,secesyjne kamienice. Ze względu na liczne zabytki stolica Łotwy została wpisana na listę światowego dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego UNESCO. Po krótkim spacerze, uczestnicy zachwyceni urokami miasta, pojechali do ośrodka w Ape.

W czasie tygodniowego projektu młodzież uczestniczyła w wielu ciekawych warsztatach, prowadzonych w języku angielskim. W celu poznania uczestników z różnych krajów organizowano gry symulacyjne. Odbyła się także dyskusja o oczekiwaniach i obawach dotyczących  projektu.  Uczestnicy uzyskali wiele  przydatnych informacji między innymi  na temat wykorzystania portali społecznościowych do poszukiwania pracy. Zupełnie nowym doświadczeniem  byłe zajęcia dotyczące pisania CV oraz listu motywacyjnego. Podczas pracy w grupach uczestnicy stworzyli zgłoszenie pod konkretną ofertę pracy. Młodzi ludzie musieli wykazać się kreatywnością oraz twórczością. Niezwykle przydatne przy tworzeniu plakatów i makiet okazały się umiejętności plastyczne.

Podczas projektu organizowano wieczory międzykulturowe, których celem było poznanie krajów z których pochodzili uczestnicy. W czasie wieczorów młodzież przygotowała prezentację multimedialną, przekąski a także gry, zabawy i tańce. Uczestnicząca młodzież miała świetną okazję do zaznajomienia się z nową kulturą, tradycją i obyczajami.
Oprócz całodziennych warsztatów, organizatorzy przeznaczyli jeden dzień na wizytę w mieście Aluksne. Po wizycie w miejscowej świetlicy młodzieżowej, uczestnikom zostało przedstawione specjalne zadanie mające na celu pomoc lokalnej społeczności. Nie zabrakło czasu także na wspólne zdjęcia i zwiedzanie miasta.

Niewątpliwie udział w projekcie to niepowtarzalna okazja na poznanie nowych ludzi, kultur, tradycji, a przede wszystkim pozyskanie nowej wiedzy. Uczestnictwo w projekcie to także możliwość doskonalenia umiejętności językowych. Tematyka związana z reputacją w Internecie jest niezwykle ważna ze względu na postępującą globalizację oraz rozwój mass mediów.  Celem projektu było podniesienie świadomości społecznej na temat wpływu mediów na zatrudnienie młodzieży, z całą pewnością cel został osiągnięty.


Projekt współfinansowany przez Komisję Europejską w ramach funduszu Erasmus +.

Autor: Aleksandra Muza

No comments:

Post a Comment