W dniach 24 – 31 sierpnia odbył
się międzynarodowy projekt Youth online reputation – think what you do on
internet w miejscowości Ape,na Łotwie. W semienarium wzięła udział młodzież w
wieku 16 – 18 lat z Włoch, Łotwy i Polski. Głównym celem zorganizowaniu
projektu było podniesienie świadomości społecznej na temat wpływu mediów na zatrudnienie
młodzieży.
Projekt rozpoczął się od zwiedzania malowniczej
Rygi. Przemierzając zakątki miasta uczestnicy podziwiali bogato zdobione ,secesyjne kamienice. Ze względu na liczne zabytki stolica Łotwy
została wpisana na listę światowego dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego
UNESCO. Po krótkim spacerze, uczestnicy zachwyceni urokami miasta, pojechali do
ośrodka w Ape.
W czasie tygodniowego
projektu młodzież uczestniczyła w wielu ciekawych warsztatach, prowadzonych w
języku angielskim. W celu poznania uczestników z różnych krajów organizowano
gry symulacyjne. Odbyła się także dyskusja o oczekiwaniach i obawach
dotyczących projektu. Uczestnicy uzyskali wiele przydatnych informacji między innymi na temat wykorzystania portali społecznościowych
do poszukiwania pracy. Zupełnie nowym doświadczeniem byłe zajęcia dotyczące pisania CV oraz listu
motywacyjnego. Podczas pracy w grupach uczestnicy stworzyli zgłoszenie pod
konkretną ofertę pracy. Młodzi ludzie musieli wykazać się kreatywnością oraz
twórczością. Niezwykle przydatne przy tworzeniu plakatów i makiet okazały się
umiejętności plastyczne.
Podczas projektu organizowano wieczory
międzykulturowe, których celem było poznanie krajów z których pochodzili
uczestnicy. W czasie wieczorów młodzież przygotowała prezentację multimedialną,
przekąski a także gry, zabawy i tańce. Uczestnicząca młodzież miała świetną
okazję do zaznajomienia się z nową kulturą, tradycją i obyczajami.
Oprócz całodziennych
warsztatów, organizatorzy przeznaczyli jeden dzień na wizytę w mieście Aluksne.
Po wizycie w miejscowej świetlicy młodzieżowej, uczestnikom zostało
przedstawione specjalne zadanie mające na celu pomoc lokalnej społeczności. Nie
zabrakło czasu także na wspólne zdjęcia i zwiedzanie miasta.
Niewątpliwie udział w
projekcie to niepowtarzalna okazja na poznanie nowych ludzi, kultur, tradycji,
a przede wszystkim pozyskanie nowej wiedzy. Uczestnictwo w projekcie to także
możliwość doskonalenia umiejętności językowych. Tematyka związana z reputacją w
Internecie jest niezwykle ważna ze względu na postępującą globalizację oraz
rozwój mass mediów. Celem projektu było
podniesienie świadomości społecznej na temat wpływu mediów na zatrudnienie
młodzieży, z całą pewnością cel został osiągnięty.
Projekt współfinansowany
przez Komisję Europejską w ramach funduszu Erasmus +.
Autor: Aleksandra Muza
No comments:
Post a Comment